Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Θανάσης Ευθυμιάδης: «Μεγάλωσα με αληθινές ιστορίες μετανάστευσης»


Θανάσης Ευθυμιάδης: «Μεγάλωσα με αληθινές ιστορίες μετανάστευσης»

Η μετανάστευση και η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα συναντιούνται, σε ένα έργο που βασίζεται σε πολλές διαφορετικές πηγές, αλλά και σε πραγματικές μαρτυρίες ανθρώπων που μετανάστευσαν, Ελλήνων και ξένων.
Μια ομάδα έξι Ελλήνων και τριών ξένων ηθοποιών συνθέτουν έναν ιδιότυπο θίασο, που φωτίζει με αμεσότητα την κοινή ανθρώπινη εμπειρία και μας υπενθυμίζει ότι η πατρίδα, ο ξεριζωμός και ο νόστος είναι έννοιες πανανθρώπινες και διαχρονικές.
Κεντρικός άξονας δεν είναι μόνο η μετανάστευση, αλλά και το πριν και το μετά, δηλαδή τι οδηγεί έναν άνθρωπο να μεταναστεύσει και ποιες είναι οι συνέπειες στη ζωή του.
Στην παράσταση συμμετέχουν τρεις ξένοι μετανάστες, οι οποίοι φέρνουν στη σκηνή τα προσωπικά τους βιώματα. Αλλά και όλες οι υπόλοιπες μαρτυρίες που χρησιμοποιούνται, είναι αυθεντικές και προέρχονται από πραγματικούς Έλληνες που μετανάστευσαν.
Όλοι οι Έλληνες ηθοποιοί της παράστασης ενσαρκώνουν αρκετούς ήρωες και όχι μόνο έναν. Ανάμεσα στους ήρωες που παίζω εγώ, υπάρχει ένας που του έχουν τάξει ότι θα είναι όλα εύκολα στη Γερμανία, ότι θα βρει εύκολα δουλειά και σπίτι.
Όμως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η μαρτυρία αυτού του ανθρώπου με κέντρισε από την πρώτη στιγμή. Μέσα από την τραγικότητά του, αγγίζει σχεδόν το κωμικό.
Τα συναισθήματα υπήρχαν ήδη μέσα μου, γιατί προέρχομαι και εγώ από οικογένειες που μετανάστευσαν. Η οικογένεια της μητέρας μου ήρθε από τη Μικρά Ασία και του πατέρα μου από τον Πόντο. Μεγάλωσα με αληθινές ιστορίες μετανάστευσης, με τις οποίες με νανούριζε η γιαγιά μου, αντί να μου λέει παραμύθια.
Όποιος αγαπάει πραγματικά τη χώρα μου και θέλει να δουλέψει είναι καλοδεχούμενος. Όποιος θέλει να την κλέψει -είτε ξένος, είτε ντόπιος- ας φύγει.
Καταρχήν να έχει ένα ανθρώπινο πρόσωπο. Επίσης, θεωρώ πρωταρχικό το ζήτημα της παιδείας και της εκπαίδευσης, ίσως επειδή έχω και ο ίδιος μικρά παιδιά.
Όταν ο γονιός φτάνει στο σημείο να εύχεται τα παιδιά του να σπουδάσουν και να ζήσουν σε μια άλλη χώρα, τότε κάποιοι θα έπρεπε να ντρέπονται.
Ως καλλιτέχνης φυσικά και συμφωνώ, ως γόνος μεταναστών φυσικά και συμφωνώ, ως άνθρωπος που πιστεύει στον Θεό φυσικά και συμφωνώ.
Ταυτότητα παράστασης: σκηνοθεσία: Μιχάλης Ρέππας - Θανάσης Παπαθανασίου. Παίζουν: Θανάσης Ευθυμιάδης, Ελένη Κοκκίδου, Ταξιάρχης Χάνος, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Παναγιώτης Τσεβάς, Σταύρος Καραγιάννης, Μπακάρ Χουσεϊν Αλ Μπακάρ, Αρίφ Μουχαμάντ Ιργάν, Μπερκάτ Χοσεϊνί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου